пʼятниця, 9 грудня 2022 р.

ДЛЯ ВАС, БАТЬКИ!

          Ігри у темряві: як розважати дитину під час вимкнення світла



          Чим зайняти дитину, якщо вимкнули світло, а надворі вже сутінки?

         Найпростіший спосіб трансформувати напругу, що виникає в наслідок страху темряви, – це гра, що допоможе не лише пережити «темні» години, а й сприятиме покращенню взаємовідносин в родині.

Аудіальні ігри та ігри зі словами:

  • -Співати хором;
  • -Грати на музичних інструментах;
  • -Грати на уявних музичних інструментах. Видавати звуки, наче стукаємо в литаври, б’ємо в барабани, граємо на скрипці;
  • -«Тарабарська мова». Говорити один з одним «тарабарською мовою», тобто вигаданою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що говорить кожен;
  • -Разом промовляти скоромовки;
  • -Грати в «білі вихваляйки». Як-от, кричати: «А я…!!!» і розповідати про те, що насправді вміємо та що вдалося;
  • -«Alias». Вгадувати слово за описом. Однак важливо не називати саме слово;
  • -Розповідати історії на задану тему;
  • -Розповідати щось, аби вкластися в одну хвилину;
  • -«Голоси тварин». Хтось видає звук — інші вгадують. Хто вгадав перший, стає ведучим;
  • -Гра в слова. Наступний гравець називає слово на останню букву слова попереднього гравця;
  • -«На щастя, на жаль». Хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів «на жаль», а наступний гравець — «на щастя»;
  • -«Спотворений телефон». Пошепки передавати слово один одному. Наприкінці дізнаємося, що почув останній гравець;
  • -«Казка». Скласти казку, коли кожен говорить по реченню;
  • -«Навспак». Говорити слова навпаки, не записуючи їх. Наприклад, «чайник» — «кинйач», «стіна» — «анітс»;
  • -«Я загадав». Розказати про загадане слово, не називаючи його. Наприклад, «Я загадав — білий, холодний, скрипить під ногами, тане…»;
  • -Загадати предмет. Усі інші мають його вгадати, ставлячи запитання, на які ведучий може відповісти лише «так» чи «ні»;
  • -Рима. Назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму або вигадати вірш на 4 рядки;
  • -«Буква». Назвати слова тільки на задану букву. Варіант для дорослих: назвати слова на загадану букву, які можна покласти в трилітрову банку;
  • -Шукаємо схожість. Назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі.
  • -«Чарівна мова». Для дітей, які вчаться розбирати слова на склади, можна говорити слова, додаючи додатковий склад «жи», «ма», чи «хрю»4
  • -«Дурниці». Вигадувати початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно «пришелепкувате» й нереальне продовження;
  • -Знайти асоціації. Один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію до цього слова. Дітям можна пояснити так: «Перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово»;
  • -«Це слово вміє…». Описати слово його «вміннями»;
  • -«Слово, якого немає». Вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою іншопланетян.
  •        Під час темряви дитині особливо необхідно відчувати себе в безпеці. Особливого значення набувають тілесні контакти. У темряві важливо торкатися до дитини, обійняти, накрити пледом по можливості. Слід запропоновувати льодяники для розсмоктування, або гумку аби відчувати смак, а також іграшку, яку можна стискати в руках.

    Тілесні ігри:

    • Азбука Морзе». Передавати прості слова доторками. Однак заздалегідь треба вивчити кілька літер;
    • -«Круг любові». Взятися за руки, гравці мають обережно стиснути долоню тому, хто сидить за ними за годинниковою стрілкою;
    • -«Чарівні доторки». Уявити, що тіло — це музичний інструмент. І кожна частина тіла виконує певний звук. Тоді торкатися до дитини долонею, щоби вона співала, мугикала, кукурікала тощо;
    • -Відбивати ритм разом. Це може бути знайома пісня, також можна створювати загальний ритм (наприклад, дощу), пропонувати стукати ритм зубами, клацати язиком, відбивати долонею, ногами абощо;
    • -Обіймати один одного та цілувати різними обіймами та поцілунками (для батьків та дітей). Як-от, помаранчевими, полуничними, веселковими, квадратними тощо.
    • -Танцювати під уявну мелодію чи під спів пісень;
    • -Передавати предмет у колі, коли в гравців заплющені очі. Тоді — торкатися його і вгадувати, що це, чи пропонувати, як його можна використовувати;
    • -«Доторки — незнайомці». Торкатися долонь ведучого тільки приємними доторками, щоби ведучий вгадав, хто торкається;
    • -Уявити, що потрапив на нову планету, на якій немає звичного світла. А потім — уявити, як на ній можна адаптуватися;
    • -Зробити собі хатинку із подушок і ковдр;
    • -Якщо простір знайомий та безпечний, грати в «бабу куцю». Тоді ведучий має зловити гравців, які плескають у долоні.

     Ігри з ліхтарем:

    • -Грати в тіньовий театр руками. Створювати руками різні фігурки;
    • -Грати в тіньовий театр, використовуючи іграшки. Треба підсвічувати їх, аби була тінь;
    • -Зробити проєктор зі стаканчика та плівки;
    • -Дивитися крізь друшляк на «зірки».

     

Підпишіться на email розсилку!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Для вас, батьки!

  АДАПТАЦІЯ ДО ДИТЯЧОГО САДКА Похід дитини в дитячий садочок - це важлива подія для всієї родини. Як зробити так, щоб малюк спокійно відреаг...